Alla inlägg den 18 september 2012

Av Catarina - 18 september 2012 22:16

Jag tror det är första gången som jag bara vill gömma mig under filten för att jag skäms över en annan människa!

Jag förstår inte hur Gunilla Persson i Svenska Hollywood fruar är funtad!? Hur tänker hon egentligen?

 

Först den där stackars katten! Inte tar man med den hem till någon på ett möte utan att fråga först? Det var precis som när hon var bjuden på barnkalaset hos Isabell.

 

Sen sitter hon och talar om hur bra vänner hon och Margareta är, när sen Margareta inte gillade hennes musik video så är hon ingenting värd längre. Hon sa bara som hon tyckte på ett fint sätt, tyckte jag! Inga elaka kommentarer eller någon ilska. Det är inte klokt! Gunilla som själv säger precis som hon tycker och vräker ur sig elaka kommentarer till folk hur som helst. 

Jag tycker hon är obehaglig på nåt sätt! Hon har ingen verklighets uppfattning och verkar bara tycka att hon har rätt i allt och alla andra fel. Tror det finns nån sjukdom för folk som är så enormt självgoda.

 

Jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta att titta på programmet nå mer då jag tycker att det börjar spåra ur lite. Dom härliga fruarna som varit utan intriger och bråk emellan är borta och nu är det endast det som lyfts fram i varje avsnitt. Gunilla har ju också sagt att det kommer att bli mera bråk framöver! Jag skulle vilja ha tillbaka gamla konceptet så som det var.

 

Men det är min åsikt och jag är medveten att vi alla är olika och tycker olika saker! Och det är jag glad för! Skulle inte uppskatta om alla tyckte som jag ;)

 

Sov så gott! Kram

 

 

Av Catarina - 18 september 2012 20:15

Jag är helt slut nu. Damp ner i soffan vid halv åtta då jag fått barnen i säng. Den här dagen har varit en utmaning, jag har nog tvättat 5 maskiner och har nog lika många till. Tur att jag har torktumlare annars hade jag inte haft någonstans att göra av all tvätt! Det tråkiga är att många kläder, filtar och gosedjur inte går att tvätta på 60 grader och jag törs absolut inte förstöra deras bästa gossisar så dom får sitta på en hylla i tre dagar nu. 

Innan vi skulle titta på bolibompa så kom jag på att jag var tvungen att gå ut och hämta alla täcken och kuddar och bädda i sängarna igen. Det är tungt och särskilt när jag fortfarande är svag och har ont. Det har ju inte blivit bättre med smärtan men sånt här kan man ju inte rå för och ingenting som man önskar så det är bara att bita ihop.

Vi luktar äckligt av salvan och jag känner mig alldeles klibbig på hela kroppen. En halv tub till en vuxen så när vi smörjde så var vi alldeles vita! Blää. 

Just nu önskar jag att jag kunnat ta ett bad som lindrat smärtan lite men det går ju inte då salvan ska sitta på i 24 timmar.

Jag får titta på Svenska hollywood fruar klockan nio ist. Ungefär lika bra ;)

 

Ta hand om varandra! Kram

 

 

 

Av Catarina - 18 september 2012 15:36

Det är inte sant var min första tanke! Det får inte vara sant. Herregud så äckligt. Gabriel var till VC på fm idag och dom "trodde" att det var skabb. Lika så Johannes som har haft klåda och prickar sedan i våras, men det har jag trott var allergi. Jag tror inte riktigt på det här men hela dagen har gått åt till att behandla hela familjen och riva ur sängar och ta bort alla handukar, filtar, kuddöverdrag. Så nu har jag ett digert berg med tvätt! Inte speciellt kul!

Men nu är vi alla duschade och insmorda så nu ska det vara klart. Johannes och David får köra en behandling på fredag när dom kommer hem.

 

 

 

Det har alltid varit min stora skräck att få skabb eller löss. men är det så här enkelt att ha skabb så väljer jag såklart hellre det än löss! Det är mycket mer komplicerat.

 

Här finns det att läsa mer om skabb:

 

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Skabb/



Nu sitter vi här i en klinisk ren soffa, utan filtar och kuddar och tittar på Lorax. Filtarna får vi inte tillbaka förens om 3 dagar då dom inte gick att tvätta i 60 grader.


Ta hand om varandra! Kram



Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards