Alla inlägg den 15 september 2012

Av Catarina - 15 september 2012 23:25

Martin Melin, Camilla Läckberg och Tobbe Blom rasar alla mot Saltkråkan AB:s beslut.

Nu har fyra kända svenskar skrivit brev till Saltkråkan AB.

Jag hoppas att dom kanske kan få sig en funderare och tänka om. Det som är synd är att det är försent för 3 åringens annons var tydligen klar och han fick en sol i den istället för Herr Nilsson. Men det kanske kan hjälpa andra barn/vuxna framöver.

Här hittar ni breven från Camilla Läckberg, Martin Melin, Tobias (Tobbetrollkarl) Blom och Marcus Birros brev:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15446895.ab

 

Det har tydligen bildats två grupper på facebook och den ena uppmanar till bojkott av Astrid Lindgren produkter och hade ca 2000 som gillat sidan.

Det vet jag inte personligen om jag hänger med på. Mina barn älskar Astrid Lindgrens sagor och jag tänker inte ta av dom det då dom inte alls förstår vad det här handlar om. Dom är oskyldiga! 

I länken går det att läsa mer om det.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15446836.ab

 

Jag hoppas att det hela löser sig så många fortsättnings vis kan känna kärlek till Astrid Lindgrens underbara sagor igen utan att behöva tänka på det här som hände. Det finns nog många vuxna som känner sig svikna!

 

Ta hand om varandra! Kram

 

Av Catarina - 15 september 2012 11:19

 

Jag undrar vad Astrid hade tyckt om den här debatten som rasar på olika bloggar, twitter och andra ställen!

Många är rasande på saltkråkan AB

 

Från Aftonbladet:

 

Saltkråkan AB: Vi sa nej av respekt för Astrid Lindgren Pojkens gudmor: De sa att Pippibilder ska förekomma i glatt sammanhang

När treåringen dog ville föräldrarna ha en bild på hans favoritfigur, apan herr Nilsson, i dödsannonsen.

Saltkråkan AB som äger bildrättigheterna sa nej.

Företagets förklaring: De sa nej för Astrids skull.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15443102.ab


http://www.aftonbladet.se/debatt/article15441472.ab

 


 

Camilla Läckberg twittrar: personligen tror jag att Astrid skäms i sin himmel över Saltkråkan AB:s stelbenta och omänskliga agerande.

 

Astrid stred inte bara för barns rätt utan också mot byråkrati och stelbenthet. Nu tvingas hon genom Saltkråkan AB representera just detta.

 

Martin Melin twittrar: Saltkråkan AB: "bilder på Herr Nilsson skall bara användas i glada sammanhang" Den här lille killen hade blivit glad. Räknas inte det?

 

Jag tycker det hela är jättekonstigt och sorgligt!

 

Vad tycker ni om det hela? 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards