Alla inlägg den 8 september 2012

Av Catarina - 8 september 2012 22:43

Jag deltar i en tävling hos bondmoran :) Jag föreslår att även du gör det.

Jag lägger ut en länk nedan så knalla in där och var med du också, du ser nedan vilka vinster som finns ;)

 

http://bondmoran.nu/



Tvaga och putsa bilen. Eller kroppen. Det är frågan… TÄVLING!

Ett härligt hudvårdspaket till heeeeela kroppen och även…. Ja ni fattar poängen där ja.

Eller kanske ni vill ha ett bilvårdspaket istället? (för er tråkmånsar som inte gillar att ta sig ett varmt bad i härligt skum och smörja in sig med väldoftande krämer. Typ för karlar och annat lustigt folk med andra ord).


Av Catarina - 8 september 2012 22:02

 

Hittade en jättebra sida, blogstart heter den och där kan du besöka slumpade bloggar och sen få besökare tillbaka till din blogg!

Jag tycker den är bra för att jag på ett enkelt sätt kan hitta en intressant blogg.

Jag lägger ut en länk här nedan så kan ni kika in och se själva vad ni tycker. Ingenting som kostar något.

 

http://blogstart.se/

Av Catarina - 8 september 2012 21:12

I natt blev det inte många timmars sömn då jag hade så ont. Sovmorgonen gick åt skogen då David skulle åka tidigt till Ludvika, han skulle träffa sin tjej   

Sen har jag och Gabriel legat och tittat på film halva dagen och clara åkte till en kompis och lekte.

På eftermiddagen åkte anders och Gabriel till stugan, dom skulle köra in ved och Gabriel ville fiska. min syster och Indra är också där så dom har haft jätte roligt.

Jag och Clara har haft mys och tittat på Lorax och ätit popcorn   

När hon la sig så skulle hon sova i Gabriels säng och inte min! Konstigt men hon lovade iallafall att komma in i morgon bitti och mysa med mig   på veckorna hinner vi inte med det så vi måste passa på på helgerna. Det finns inget härligare än att ligga i sängen allihop och halvsova och snoza in deras underbara doft.

 

Det känns lite surt då jag sabbade våran resa till Torsby i helgen  Vi hade planerat att åka dit och hälsa på mamma och pappa på marknaden och sova kvar i stugan dom hyr, vi vet inte hur länge till pappa orkar hålla på och han har börjat att säga ifrån sig en massa marknader. När jag pratade med mamma i telefonen så hördes det att dom var besvikna och lika min familj hade sett fram emot det. Men jag kan inte, jag måste börja lyssna på min kropp och när jag knappt klarar att stå på benen så ska jag definitivt inte knalla runt på marknader. 

Vi får satsa på Rättviks marknad istället och hoppas att jag är på benen då.

 

Idag när jag låg i soffan så blev jag så himla sugen att ut och springa! Helknäppt eftersom det är någonting jag inte har kunnat göra på många många år då jag förstörde knäna i tonåren då jag sprang i platta skor på asfalt. Även om knäna hade varit okej så fungerar det ändå inte för lungorna men jag älskade att springa, jag kände mig fri på nåt konstigt sätt.

 

Ha en underbar helg och ta hand om varandra! Kram

 

 

 

Av Catarina - 8 september 2012 00:30

Har legat hela dagen idag också och inte orkat vara uppe. Så fort jag går upp så blir jag alldeles skakis och kallsvetten rinner och sen kommer yrseln. 

När barnen kom hem så var dom trötta och griniga, inte konstigt alls då det var fredag eftermiddag.

Det var bråk och skrik och inte alls någon trevlig ton här hemma. Jag får så dåligt samvete då när jag är dålig och inte orkar ta tag i det, det räcker oftast att ta fram ett spel eller pussel och distrahera dom lite men idag orkade jag inte så det slutade att dom fick gå ut och leka. Jag var tvungen att få vila då vi skulle på 60 års middag klockan sju och jag hade inte en aning hur i hela friden jag skulle klara av det. När hela familjen var samlad så åkte vi ner till bystugan och alla var redan där när vi kom fast vi var en kvart tidiga. 

Vi är där i tio minuter sen får jag jätte tungt att andas och det svartnar för ögonen och dansar en massa ljuspunkter framför mina ögon. Jag lyckas ta mig ut och sjunker ner på trappen, det var hemskt! 

Efter ett tag så mådde jag lite bättre och Anders hade öppnat alla fönster så då kunde jag följa med in och äta lite. Jag avskyr att må dåligt när jag är ibland en massa folk! det spelar ingen roll om jag känner dom eller inte. Jag klarar hela kalaset med en massa smärta och kallsvetten som rann ner för min kropp, jag svimmade inte, men jag log inte heller.

Jag är så fruktansvärd trött på det här, jag kan inte ha ett sånt här liv! Ingen i min familj mår bra av det heller. 

Så vi kan säga att jag sabbar en hel familjs lycka! Ja jag vet att jag är pessimistisk nu men jag orkar inte vara klok och pedagogisk. 

Helst skulle jag vilja gå ut och ställa mig och skrika allt vad jag kunde, men det klarar jag inte heller av och frustrationen kryper i mig.

Ge mig mitt liv tillbaka! Jag behöver det! Jag vill ha det nu! 

 

Ta hand om varandra! Kram

 

Jag tittade på en massa gamla kort och dom är så härliga mina små lortiga gullungar <3

 

         

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards