Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Catarina - 15 augusti 2012 17:47

Teknikern dök upp på eftermiddagen och började spruta lekstugan, getingarna har flera olika ingångar och han trodde att dom hade gjort gångar i väggen så det var svårt att komma åt. Hjälpte det inte så skulle vi ringa på fredag igen. Vi hittade ett till bo i huset, ovanför grovingången var det ett jättestort! När han sprutade så rasade det fullt i getingar ner på trappen men det var lättare att komma åt. Hoppas vi blir av med dom nu. Rädd att barnen blir stuckna.


När Anders kom hem så åkte vi ner till Malung. Jag skulle på blomsteraffären och beställa och skicka blommor till begravningen av min älskade väns dotter :( Jag har ingen möjlighet att åka dit och vara med så jag beställde jättefint arrangemang till kistan och sen en orkide till min vän. Tillslut ett telegram med en gåva till barncancerfonden, passar väl inte så men tycker det är viktigt att dom får pengar. Man vet aldrig vem som kan drabbas!
Jag önskar att jag hade haft dikterna som jag skrivit med mig dit för nu stod det alldeles stilla i huvudet på mig och det enda jag kom på att skriva på korten var "vi tänker på er" låter sådär, hade velat ha något mer personligt men det blir så när huvudet inte fungerar.


När vi är på väg hem får jag världens klump i magen :( jag vill gråta men kan inte...allt är så fruktansvärt och det är så svårt att förstå att det har hänt! Jag ser bara den glada tjejen framför mig. Hur kan hon vara borta? Det är inte rättvist alls! Klumpen bara växer och jag mår illa. Kommer på dagis och ska hämta Clara och ler...falskt! I kväll när jag blir själv släpper jag ut det och gråter...


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 15 augusti 2012 08:19

Vaknar till en strålande dag. Solen lyser genom dimman och det är 7 grader varmt. Den här natten var hemsk! Har inte sovit många timmar alls...Drömt en massa konstiga drömmar och smärtan och värken som sliter och drar i min kropp. Halv ett i natt vaknar Gabriel och skriker att han inte kan sova för hamstrarna för sånt oväsen i hjulet. Jag blir livrädd att Clara ska vakna för två stycken vakna efter att ha sovit i över fyra timmar vore en mardröm. Det gick bra men Gabriel somnade inte om på flera timmar och Anders var jättesur då han skulle gå upp halv fyra och åka på jobbet. Så då kunde jag inte somna om. Jag avskyr dom här nätterna!


När jag satt här i soffan innan jag väckte barnen höll jag på att somna med the koppen i handen! Jag vaknade till precis innan jag tippade hela koppen...det hade varit pinsamt ;)


Nu ska det fixas frukost och sen ska småkottarna i väg till fritids och dagis :) Johannes kör dom idag.
Jag ska bara vila hela dagen. Har massor att göra eftersom jag inte gjorde någonting i går då vi hade främmande men tror jag struntar i det! Släpper det!
För några år sen hade jag absolut inte klarat av det så jag har kommit en bit på vägen :)


Ta hand om varandra! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards