Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Catarina - 9 augusti 2012 22:26

Sitter och flämtar efter luft :( Så anfådd och tungandad. Smärtan i lungorna gör det hela ännu värre då varje andetag är smärtsamt. Min man blir orolig så då måste jag lugna honom samtidigt som jag själv får lite panik men inte kan visa det. Att inte få tillräckligt med luft är hemskt och ger mig ångest känslor. Måste snart bli bättre så jag får sova då Anders jobbar hela dagen och jag är hemma med barnen själv. Tänk om jag kunde få vakna en morgon och all smärta är borta! Vilken önskedröm :) Hellre det än en miljon kronor!


Till mellis fick barnen göra sina egna Omelett muffins ;) Jag skar lite olika alternativ och dom fick välja själva vad dom ville ha i ;) Vi hade fetaost, ost, grön + röd paprika, charlottenlök, falukorv, gustafs korv, soltorkade tomater. Dom hade jättekul och jag rekomenderar det.


På eftermiddagen tog dom ut sina kaniner i koppel så dom fick hoppa lite :) Och det tyckte nog alla var kul, även om dom har skapligt stora burar ute så är det skönt att få springa och sträcka på benen lite.


Jag testade att göra en ny maträtt idag av lax. Det är alltid nervöst! Tänk om ingen skulle tycka om det ;) vad skulle jag göra då? Tror faktiskt inte att jag skulle ställa mig och göra en ny maträtt! Har aldrig serverat mina barn annan mat än den vi ätit eller gjort två olika. Jo föresten! Clara har ibland egen mat men det beror ju på att hon är gluten allergisk ;)
Iallafall blev maten supergod och barnen tyckte oxå det :) Jag gjorde lax i ugnen och kokade matvete med morötter sen blandade jag ihop allt med paprika och fetaost. Clara fick ris i sin. Rekomenderas :) Bara att säga till om du vill ha receptet! Annars finns det på matbloggen
som finns under kategorin "bloggar jag följer" där får jag massor med inspiration om nyttig mat :)


Nu måste jag vila lite. Måste sitta alldeles stilla så det inte gör så ont och så jag inte blir mera anfådd. Håller mina tummar att det snart släpper.


Ta hand om varandra! Kram

Av Catarina - 9 augusti 2012 12:38


Om kampanjen Trygga Barndomen


Födelsedagskalas, brädspel och cykelturer till godiskiosken. Pappas godnattsagor. Sena filmkvällar, första kyssen och spaghetti med köttfärssås. Och så mammas kramar. Visst är barndomen en alldeles underbar tid?

Alla barn har rätt till en trygg barndom, men allas barndom är inte trygg. Idag finns det barn i Sverige som går miste om en barndom som andra kanske tar för givet. Vad vissa ser som den enkla vardagen är något andra barn drömmer om för att fly en mörk verklighet.

På Deichmann känner vi ett stort ansvar till att trygga så mångas barndom som möjligt. En viktig del i detta är att barn och ungdomar har någon att vända sig till. Där spelar BRIS en mycket viktig roll. BRIS verkar för att stärka barn och ungdomars rättigheter och förbättra deras levnadsvillkor. Ett av organisationens främsta mål är att öka tillgängligheten av BRIS telefonlinje 116 111, BRIS mejl och chatt. En viktig men svår utmaning då BRIS idag saknar de resurser som krävs.

En gåva är värdefull oavsett storlek – för varje krona du skänker, skänker Deichmann också en. För att hjälpa BRIS driver vi därför kampanjen Trygga Barndomen. Kampanjen syftar till att samla in pengar till BRIS arbete för att öka tillgängligheten av deras telefonlinje, mejl och chatt. Via vår kampanjsida och i insamlingsbössor i våra butiker runt om i landet kan du lämna ett bidrag. För varje krona du skänker, skänker Deichmann också en (upp till en gräns på sammanlagt 145 000 kronor i donationer). Ett litet men ack så betydelsefullt bidrag blir på så vis dubbelt så stort. Alla pengar går oavkortat till BRIS.

Hos Deichmann är vi stolta över att kunna stödja BRIS verksamhet, som står helt i linje med vår grundläggande filosofi om att företaget ska tjäna människorna. Hjälp oss att stödja BRIS på vägen mot ökad tillgänglighet. Tack!



http://tryggabarndomen.se/



Av Catarina - 9 augusti 2012 11:19

Giv mig styrka

att gå min egen väg

att slippa trampa 

i andras fotspår

och hålla i mig när

jag är rädd

 

Giv mig styrka

att växa

 ta mitt förnuft tillfånga

att radera ut det

förflutna

 

Giv mig styrka

att klara mitt liv

att slippa leva andras

låt mina rötter gro

dra inte upp mig

låt mina sår läkas

 

Giv mig styrka

att leva mitt liv

utan manus...

 

Skrivet av mig -96

Det är inte tillåtet att kopiera eller sprida mina texter!

 

 

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards