Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Malung är ingen sömnig byhåla...

Av Catarina - 16 juli 2012 23:50

Herregud med folk! Denna lilla by har ingen plats :) vi skulle bara ner och handla lite och lämna igen filmerna och det var köer inga parkeringar som i vanliga fall gapar tomma, gågatan var smockfull där vi i vanliga fall möter på sin höjd en person ;) Ica, ja det var hemskt. Dessutom var barnen med och vi fick slå oss fram för det lilla vi skulle ha. Vi hade tre varor och fick köa i minst en kvart. Barnen blev alltmer otåliga och jag var glad att vi fastnat i schampo och batterhyllorna och inte på godis sidan ;) dom petade på varandra, klängde, retades med varandra och var allmänt jobbiga :) Jag hatar köer och får panik när det blir trångt och dåligt med luft men det gick bra. Vi kommer nog att handla i boa resten av veckan ;)
Samtidigt är det jättekul! byn lever upp och man får träffa en massa nya folk och gamla vänner som flyttat från orten kommer hem.


Tyvärr kommer jag varken gå ut i öltältet eller parken någon dag då jag inte alls mår bra. Jag sover så jättedåligt för smärtan och sista nätterna har jag vaknat av en fruktansvärd smärta i benet. Det går inte över utan håller i sig och det är omöjligt att sova. Barnen är så utråkade då vi mest är inne pga vädret och min smärta så dom råkar i luven på varandra hela tiden och är irriterade. På onsdag ska jag till min syster och sova över ;) jag längtar! Vi har inte sovit hos varandra sen jag var ensam på 90 talet då hon var mycket hos mig eller jag hos henne i Belgien. Så nu bestämde vi att vi ska kolla på film hela kvällen och äta ost och kex. Det blir säkert en massa prat oxå ;) Ååå vad jag längtar...


Jag måste berätta om min hemska dröm i natt! Vi skulle åka utomlands hela familjen och när vi ska checka in och dom vill se passen så har barnen inga pass...inte mor och far heller så vi åker hem igen snopna, men då kommer mamma och säger åt mig att jag och Anders kan åka så tar hon hand om barnen. Javisst säger vi och tar våra väskor och vi har fem minuter på oss att hinna med flyget och ingen tid att säga hejdå åt barnen:( vänder mig om i dörren och ser deras ögon besvikna och fyllda av tårar. Säger hej då och VAKNAR! Herregud! Hjärtat gjorde så ont och jag kände smärtan och sorgen, tog ett tag innan jag kunde somna om igen. Löjlig dröm? Ja, men så verklig att det var otäckt. Jag skulle aldrig göra så mot mina barn. Det är konstigt hur man drömmer ibland och jag brukar aldrig komma ihåg mina drömmar men den här gjorde nog så stort intryck på mig.



Hoppas på en drömlös, smärtfri natt!


Sov så gott! Kram

 
 
Alma Lagemyr :')

Alma Lagemyr :')

17 juli 2012 00:42

Riktigt fin blogg som jag kommer att läsa då och då,
Hoppas att du kollar in på min också några gånger.
Have a nice day!:)

http://justsayhey.bloggplatsen.se

Catarina

17 juli 2012 08:44

Tack! Såklart ska jag kika in på din blogg :) kram

 
Ratja

Ratja

17 juli 2012 21:18

Haha, ja. Bor själv i Malung och det blir en stor förändring i denna lilla by när det blir dansbandsvecka, haha ;)
Först dött, sedan liv i en vecka, när veckan är slut är det dött tills nästa dansbandsvecka, haha o:

http://ratjaz.bloggplatsen.se

Catarina

17 juli 2012 21:43

Ja håller med! På söndag kommer det knappt finnas en kotte kvar :) men visst är det kul att det händer nåt här oxå? Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards