Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Catarina - 11 juli 2012 22:23

Sitter just nu med spänning och väntar på min son som snart ska komma hem, dom beräknade att vara hemma mellan 23.00 och 24.00 Ska bli så roligt att få höra hur han upplevde Ålands resan :)

Har fått lite rapporteringar via sms och bilder via Instagram men herrn i fråga ville absolut inte prata med mig! Han talade om för Helen att han minsan skulle ha semester från mamma, pappa och Clara så han skulle inte ens ringa och säga godnatt! ;) dagens ungdommar :) Han älskar sin "Tant" Helen

Jag hoppas att dom kommit ihåg mitt finska lakrits ;) det finns inget godare!

 

Clara har varit så förtvivlad idag när varken gabriel eller pappa varit hemma och sen åkte även Johannes till Ludvika så hon har tyckt det har varit jättekonstigt. Jag med!

 

Idag har smärtan ökat igen och jag blir mer och mer förtvivlad, jag vet inte vad jag ska göra. Måste snart bestämma mig för om jag ska lägga mig platt eller kämpa. Fibro värken driver mig till vansinne, speciellt på nätterna. Kan inte sova då kroppen låser sig och jag vaknar hela tiden och kan inte röra mig, det tar allt från tio till förtiofem minuter innan det släpper och jag kan röra mig utan smärta och så håller det på. Vissa mornar tar det jättelång tid att ta mig upp och ibland behöver jag hjälp. Kroppen känns som om den vore 90 år. 

 

Det är liksom jobbigare när det inte bara handlar om en sak utan det ska vara olika smärtor och värk lite var stans och allt ska komma samtidigt.

Vädret hjälper inte till heller!

 

Jag skrev en dikt när en vän till mig mådde dåligt och jag tror det var runt 1992

Jag är ganska så klok ibland och kanske borde lyssna mer på mitt hjärta ;)

 

 

KRAFTEN

 

Kraften finns inom dig

ta fram den om du behöver

låt inte andra besegra dig 

i onödan

Du har en oändlig kraft

inom dig

sök den när du behöver

var inte rädd

visa att du är stark

 

/Catarina-92

 

Det är inte tillåtet att kopiera eller andvända mina texter

 

 

Det här var mitt hundrade inlägg   Sov så gott! Kram

 

 

Av Catarina - 11 juli 2012 22:07

Drömde en dröm

 

Jag drömde en dröm

så vacker om dig

du var guld

jag var silver

tillsammans glänste vi

 

Jag drömde en dröm

så underbar

den handlade om dig

och lite om mig...

 

/Catarina-97

 

 

Det ät inte tillåtet att kopiera eller använda mina texter utan tillåtelse!

Av Catarina - 11 juli 2012 12:20

Måste bara visa vad mina små kottar pysslade härom dagen! Dom har världens fantasi och jag hoppas det håller i sig länge! Det enda vi använde var skinnspill, glasspinnar, flörtkulor, och limpistol (lite ögon och pärlor) och titta vilket resultat :) gubbarna är ute och åker skidor och en bro som dom ska åka över ;)

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards