Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Catarina - 6 juli 2012 23:32

Klockan sju på måndag morgon bar det iväg mot Furuvik. Först hämtade vi upp mamma och pappa som skulle vara med oss dit. vi hade nog kommit ca fem mil när den beryktade frågan kom upp första gången! " är vi inte framme snart " Gissa om vi skrattade ;) Vi hade ca 28 mil till Furuvik. Vi var framme vid elva och parkerade utanför Campingen, vi fick inte checka in förens klockan tre. Sen bar det av mot ingången, vi hade bokat så vi hade redan biljetter och det var bara att scanna in dom och gå igenom. Barnen var alldeles vilda och ville allt på en gång! Se djuren, bada och leka ;) Vi kom precis när dom skulle mata schimpanserna ;) tyvärr var det packat med folk så vi såg inte så bra. Santino, ledarhanen var cool...han samlade stenar som han sen kastade på folk :) han målade även tavlor som dom sålde för att hjälpa utsatta djur.


Vi gick runt hela parken första dagen utom äventyrs ön. Barnen åkte karusell, spelade, badade i äventyrspoolen såklart tittade vi på alla djuren och vi gick även ut till havet! Det var stort för barnen då dom aldrig sett det förut. Jag älskar havet! Vågbruset, lukten, stillheten....kan sitta i evighet och bara njuta.
Vid halv sju hämtade vi bilen och åkte till campingen för att checka in. vi hade bokat två stugor, tyvärr fick vi bo en bit ifrån varandra och vi valde såklart stugan som låg längst bort från toaletterna ;) det gick bra ändå! Barnen var jätteduktiga. Det var 8 kvadrat, två taksängar och ett bord med fyra stolar som fick plats. Thats it! men vi sov ju bara där. På kvällen när vi bäddat i sängarna gick vi till kiosken och handlade lite och sen spelade vi mini golf och barnen lekte i lekparken.


Dag två bestämde vi att vi skulle göra sånt som vi tyckte var allra roligast. Började med madagaskar och sen äventyrsön, vi gick wild track och svarade på frågor, dom var svåra och gjorde alla saker som wild kids lagen gjort. Gabriel hade jättekul! Det fanns även en bunker på ön som vi gick ner i, alla utom mamma.Det var intressant men så instängt! Kallt smalt och trångt. Ville bara upp! Vi spelade även lite och barnen vann godis! Har nu för många lördagar framöver ;) mamma vann toblerone och marabou sweitzernöt. Mmmm gott! Vi gav upp när klockan var runt halv sju och åkte tillbaks till campingen.
Gjorde samma saker som kvällen innan, var ingen ide att sitta instängd i den lilla stugan.


På onsdag morgon packade vi ihop och städade stugan för att checka ut och åka vidare mot Rullsands Havsbad. Mamma var där mycket som liten då hon är uppväxt i trakten och det skulle bli så kul att se med egna ögon det hon pratat om så mycket! Det var inte långt från Furuvik att åka och när vi kom dit blev jag förälskad direkt! Ett härligare ställe får man leta efter! Och så varmt det var i vattnet! Det var ljummet så jag hade kunnat ligga där hela dagen ;) Det var perfekt för barnen då det var väldigt lång grunt och sandöar överallt, jag och barnen lekte att vi var på en öde ö och det fanns hajar runt omkring oss ;) Vi var där hela dagen och solade och badade och bara njöt av semestern. När vi badat klart för dagen så bestämde vi oss för att stanna på campingen där och spela mini golf innan vi skulle åka hemåt.Dom hade jätteroliga banor och jag, Anders & Gabriel spelade. Mamma skötte protokollet och Clara och Morfar gick till lekparken. När vi sen var på väg hem så var jag bara tvungen att springa ner till havet en sista gång och doppa fötterna....


Vid sex på kvällen åkte vi från Rullsand. vi hade nu 30 mil hem och efter tre dagars äventyr så var jag säker på att barnen skulle sova hela vägen hem, Clara sov i en kvart bara...Stannade och åt mat i Rättvik och var hemma vid halv tolv på natten, släppte av mamma och pappa hos sig och följde med dom in en stund. När vi kom hem så exploderade barnen! Så fruktansvärt övertrötta!!! Fick dom i säng vid ett och själv somnade jag vid två.
Men vi hade en underbar semester och underbart väder! Nu får jag ta smällen av det så det är bara att le och ta emot smärtan:)


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 6 juli 2012 00:46

Vi har haft en helt underbar semester! Vi kom hem i går natt och är alldeles slutkörda idag. Barnen har varit suveränt duktiga under hela resan men idag kom tröttheten ikapp och dom har varit som små monster, (helt förståeligt) bråkat, gråtit, skrikit och surat. Jag har förbaskat ont! både i kroppen men oxå lungorna, går (haltar) ungefär som en 90 åring och försöker andas utan smärta. Anders var så gullig att han tog Gabriel & Clara och åkte till stugan i natt så jag skulle få vila! Så underbart <3 Johannes har åkt till Ludvika på möte på nya jobbet som sopåkare och David ska ut och röja i morgon. Har tagit ett bubbelbad och nu väntar jag på att smärtan ska lugna sig lite så jag kan sova, jag orkar tyvärr inte skriva om semester resan idag utan det får bli i morgon om jag mår lite bättre och så kommer jag att lägga ut många bilder :) lägger iaf ut lite bilder idag från Rullsands Havsbad som vi besökte i onsdags.

Sov så gott! Kram

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards