Alla inlägg under juni 2012

Av Catarina - 15 juni 2012 22:18

Vilken dag vi haft! På förmiddagen var det minst sagt kaos här, barnen hade två kusiner här, en 8 åring och en 1 åring. Men dom hade jättekul, det var synd att det regnade så vi bara kunde vara inne.

När alla åkt hem vid tolv så skulle jag och barnen ta en liten promenad med Vilja, (kan inte gå så lång då jag blir så anfådd)







Jag gick, Clara cyklade och Gabriel åkte sparkcykel. Det gick bra en bit men insåg att det var så kvavt ute och fick jättetungt att andas, när vi kom hem var jag helt slut, andades som en idiot och fick världens huvudvärk. Vet inte om det var av syrebristen?! fick lägga mig direkt och inte göra någonting. 

Typiskt!!!


När Anders kom hem så åkte vi ner till Malung och skulle beställa glasögonen till Clara, det blev inte dom rosa hon ville, hon ville ha dom bara för att dom var rosa :) Vi testade olika par hemma här och provade gunga, hoppa studsmatta och lite olika saker i vardagen och dom satt inte bra alls på henne. Synd för hon var söt i dom.


När vi kom hem packade Anders och Gabriel och åkte till våran stuga, dom skulle hjälpa pappa med veden där. 

Passade bra, jag och Clara har haft en riktig mor/dotter kväll här med film (Bambi) och så har vi bytt bokmärken med varandra :) Hon älskar det och det var så roligt när jag hittade mina sedan jag var liten. Synd att bokmärken ska vara så dyra bara.


David är med sin tjej i helgen och Johannes med sin nya, eller där får jag inte säga tjej än för dom har nyss träffats ;) Jag hoppas att det går bra, Johannes har blivit bränd några gånger.


Sov så gott! Kram

Av Catarina - 15 juni 2012 18:40

Mina ögon kan tindra, mina läppar kan le.Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se!

Av Catarina - 14 juni 2012 22:27

Idag har barnen varit hemma, Clara såg fortfarande dåligt efter dropparna hon fick i ögonen i går, puppillerna var fortfarande stora. 

Vi hade även en tandläkar tid för båda två, Jag fick jätteberöm för barnens tänder!!! Å vad det kändes kul efter allt elände vi haft, konstigt hur ett vänligt ord från en främling kan göra min dag :)


När vi kom hem och skulle fixa lunch så fick jag se att det runnit saft i hela kylskåpet, flaskan låg längst upp och korken var halvt påskruvad! DAVID!!!! Tur att han var på jobbet då ;) I lådorna länst ner var det sjö, hela insidan och i facken i dörren, alla påsar, all mat var indränkt. Då trodde jag faktiskt att jag skulle bryta ihop, men det gick faktiskt bra, har inte kunnat/haft tid att bryta ihop än, kommer nog senare...


På eftermiddagen lekte jag och barnen i sandlådan och byggde en hel by, tyvärr började det att regna så vi hann inte så långt, men kul hade vi iaf :) Gabriel frös nog lite om huvudet ;)


 


                                                                                                                                         Det har börjat komma upp lite ur landet nu, salladen, ärtorna och rädisorna, jordgubbarna börjar blomma och på vissa ser jag början på jordgubbar! Det är härligt!


 



                                                                                                                                          När anders kom hem från jobbet åkte vi ner till synsam och tittade på glasögon till Clara, hon fastnade för ett par rosa! inte jag då...tillslut fick vi låna hem tre par att prova i lugn och ro, men hon har bestämt sig. Jag tycker det är viktigast hur dom sitter då hon ska ha dom jämt, jag lite utseende förstås, hon får ju inte se ut som en apa ;)

Nej då skämt åtsido, det är jättesvårt att veta vad hon egentligen tycker då allt bara ska vara rosa.  


                                                                                                                                          Jag funderar på att kolla min syn igen och kanske kosta på mig nya glasögon. Jag har haft glasögon jag med, köpte sista paret -97 tror jag det var. Men kunde aldrig ha dom då bågarna var hemska att ha på sig, eftersom jag ser så har jag struntat i det och fick nu reda på att det är ganska dumt då jag kan förstöra min syn mer. Så kanske jag kan ta mig i kragen och kosta på mig själv något för en gångs skull.                                                                                                                                                                                 När vi åkte hem plockade vi upp Gabriel och Indra, Indra ska sova över här i natt och vi har myst och kollat på mio min mio, jag har inte sett den på säkert tio år och det var kul att se den igen. Jag gillar Astrid Lindgren filmer :)


Nu ska jag se slutet på Hells kitchen och sen sova då jag ska ha en till liten här i morgon, en till kusin kommer hit på fm. då har jag sex barn hemma här, vila vad är det? En annan dag kanske...


                                                                                                                                          Sov så gott! Kram 











Av Catarina - 13 juni 2012 20:26

Var till ögonläkaren i mora idag med Clara. Det var verkligen jättejobbigt! Hon har grava synfel fick vi reda på. Det känndes som om jag bara skulle falla ihop :(    

Tydligen har hon Långsynthet, svagsynthet och brytningsfel! Det var inte lite   

Så nu blir det glasögon och sen tar det flera år innan synen ställt om sig. Undrar hur dåligt hon sett?



 

När vi kom hem så kom syster och Indra hit och barnen lekte med båtbanan tillsammans. Det var skönt att hon kom så jag fick annat att tänka på en stund och prata av mig lite... Tack älskade syster  


 


 

Ha en skön kväll! Kram  

Av Catarina - 12 juni 2012 20:00

En riktigt riktigt jobbig dag, jag har renoverat en gammal bur som jag sedan sålde, hjälpt Johannes leta jobb. På eftermiddagen spöregnade det ordentligt i flera timmar och det enda som var bra med det är att jag slipper vattna landen ;)


Mini-Hopp har fått flytta ut i nya buren, gissa om han blev glad!




                                                                                                                                          Nu är jag så tömd på energi och smärtan börjar bli olidlig igen, har märkt dom senaste dagarna att min medicin inte har tagit lika bra som förut. Blir lite rädd faktiskt för byta eller höja medicin är absolut inte kul.


I morgon blir det Mora igen då Clara ska till ögonläkaren, jag håller mina tummar blå att hon inte ska behöva glasögon!!!



                                                                                                                                          Jag delar med mig av mina väggord idag, en tanke är så mycket!  Jag har ett i köket och ett i vardagsrummet.



                                                                                                                                           

                                                                                                                                          Sov så gott! Kram                                                                                                                                                                             






Av Catarina - 11 juni 2012 20:37

Härlig dag...I morse var vi till mamma och hon klippte Clara och vi fick lite fika. Clara var livrädd vi skulle klippa av hennes långa hår ;) men det var tvunget att toppas ordentligt då det var jätteslitet, Hmm mamman har inte skött dotterns hår... Det var ett tag sen förra klippningen  

Men hon blev nöjd och kom på att det faktiskt växer ut igen.





 

Ander åkte vid elva till jobbet och lämnade barnen på dagis/fritids några timmar så jag skulle få vila en liten stund, det är ganska jobbigt när han jobbar kväll och jag måste fixa allting, Jag vill ju så gärna göra allt och det ställer till det för mig! När han är hemma så kan han säga till mig att gå och sätta mig eller så. Så några timmar behöver jag tyvärr per dag för att fixa dagen.  

Johannes hämtade alla barn vid tre, även David som jobbar vid idrottsföreningen här, klipper fotbollsplaner och är fotbolls tränare till knattarna mm ( Clara ska vara med på fotbolls skolan i morgon)

Skönt med en till med körkort  




                                                                                                                                          Nu ska jag slappa lite med mina stora killar och invänta mannen som nog kommer runt tio i kväll  


 

 

Sov så gott!  Kram   


Av Catarina - 10 juni 2012 23:13

Vi har jobbat på både stora och små och blev nästan klara, fattas en liten, liten nätbit på taket. Lite smått irriterande att behöva köpa en hel rulle för det. Botten gallret ska vi köpa av en vän på tisdag, sen är den helt klar. Blev jättenöjd och det blir nog kaninen oxå :)


           


                                                                                                                                           Clara och Gabriel tog en målar paus och lekte lite i sandlådan :)                                                                                                                                                                                           Dom var fulla i färg och gräset och alla penslar, men roligt hade dom och gjorde ett fantastiskt jobb!                                                                                                                                                                                                                                                         Sov så gott! Kram















Av Catarina - 10 juni 2012 10:20

I morse hade vi riktigt mys i våran säng, jag älskar när barnen kommer på morgonen till oss. En bra start på dagen!

I dag hade jag tänkt att försöka bygga en sommarbur till Mini-Hopp, han bor fortfarande i vinterburen och jag tycker han oxå ska få komma ner på backen så han kan känna gräset under tassarna ;) Få se hur komplicerat det är ;)

Ska ta massor med kort så ni får följa mitt bygge. 


I går var vi ju på marknaden, jag hittade en jättemysig ljustavla/lampa? vet faktiskt inte vad det heter, våran snickare som vi hade här till badrummet gör olika såna och säljer. Jag visste precis vart jag skulle ha den men när jag kommer hem så är den för stor...mitt ögonmått är inte att lita på alls. Nu måste jag hitta en ny plats och det är inte alls lätt. Jag ville ha den ovanför bänken i hallen brevid trädet. Hmmm får nog ta en funderare, jag gör inga hål i onödan :)


   


Vi var oxå in på en affär för vi skulle ha tag på två resväskor som vi ska ha till semestern, dessutom kom Helen (min underbara vän som alltid ställer upp i vått och torrt) och frågade Gabriel om han ville följa med henne, hennes syster och dotter på en kryssning till Åland i sommar!!! Gissa om han blev överlycklig, han sken som en sol :) Han älskar att se nya saker, vill se havet och stora färjorna. Så nu längtar och väntar han, han har nu två semestrar att se fram emot :) Så han behöver en resväska som har hjul.

Hittade två stycken helt perfekta väskor och det endast för ca 700:-


 



                                                                                                                                        Nu ska jag klä på mig, sitter i pyamas än ;) sen ut och leta virke. Hoppas att värken inte blir värre idag, nu är det faktiskt överkomligt och det var ett tag sen, fast jag ropar inte hej än....                                                                                                                                                                                                                                                     Ha en underbar dag! Kram

























Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards