Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Våran Midsommar!

Av Catarina - 24 juni 2012 23:18

Nu har vi kommit hem och landat lite. Det är mycket när man varit borta en helg. Mycket packning (jag packar alltid för mycket) Vi har haft en underbar Midsommar, vädret var toppen, inte en regnskur på två dagar! Jag kommer inte ens ihåg när det hände sist! Det brukar alltid regna på midsommar så det blir fullt med mygg och knott så vi knappt kan vara ute. Så det var härligt. Vi var ju på våran fäbod och där har vi midsommarfirande vid badplatsen, det är majstångs resning, dans med levande musik, tipspromenad(alla som är med lämnar priser) och lekar för både barn och vuxna. Jag kunde tyvärr inte vara med på tipspromenaden i år då jag fortfarande har så tungt att andas, jag kan inte göra mycket förens det blir jättejobbigt. Det var trist men det var kul att vara med på resten. Barnen fick så fina priser... Gabriel fick en luftmadrass och clara valde ett memory och båda fick en handduk med shrek på. Jag fick Anders att ta ett liggunderlag när det var hans tur, tänkte ha som tränings matta! Det var väldigt mycket fina priser i år.

Efter firandet så bjöd mamma och pappa som vanligt på mat, gravad lax, sill och färsk potatis. Mums. Till efterätt var det såklart jordgubbar och grädde. 

Dagarna var intensiva och någon vila var svårt att få till så varje kväll blev tidig och sömnen dålig för både smärta, värk och att det var så tungt att andas. Blir det inte bättre snart måste jag nog åka in, har nu fått huvudvärk och jag glömmer saker... Jag höll på att elda upp stugan i helgen!!! Jag satte på the vatten på gasol spisen och måste ha gått ut och totalt glömt bort det! Vet faktiskt inte hur länge det stod på, som tur var hade Anders glömt något i stugan och upptäckte det, då var kastrullen så varm så den var alldeles röd, vattnet hade försvunnit för längesen! Det var läskigt. Kan säga att jag blev rädd då. Men har fått höra att syrebrist kan få en att glömma, huvudvärk mm. Vi hade då tur där!

 

Gabriel har fiskat jättemycket och fick upp en pytteliten aborre, den fick såklart hoppa i igen och växa till sig lite men gabriel var överlycklig!

 

Clara har varit jätteduktig att använda sina glasögon, tror hon ser att hon mår bättre med dom på. Och om hon har haft dom hela dagen så får hon ett bokmärke och det hjälper ju till såklart!

 

Barnen har även badat i sjön flera gånger, jag tyckte det var jättekallt! Vi krattade botten från kvistar och skräp på badplatsen och plockade upp 4 blodiglar (hästiglar) Jag tycker dom är fruktansvärt äckliga! 

 

I morgon blir det att tvätta och sen är det dax för logopeden i mora igen för Clara. Hon är fantastiskt! Hon klagar aldrig och vad som än händer henne är helt okej, hon är stark min lilla tjej <3 Jag hoppas att hon har fått öva på dagis som vi bestämde, lite svårt att veta hur mycket dom engagerar sig där.

 

 

Fika efter tipspromenaden, Clara och Mormor, Clara roar sig själv i väntan på prisutdelningen.

          

 

   

Fiske lycka!

   

Så fin utsikt från våran stuga.

   

 


Fick se nu att jag inte hade ett enda kort på våran magnifika midsommar stång! lite komiskt faktiskt ;)

Hoppas även ni haft en toppen midsommar!

 

Sov så gott! Kram

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catarina - 8 april 2018 12:58

Jag är en buzzador och är med i kampanj, jag har fått produkter från Garnier att testa. Jag fick Garnier Olia 9.0 - Ljusblond. Lite skillnad såg jag men inte mycket. Det positiva var att det luktade gott och det negativa var att krämen var svår att...

Av Catarina - 17 mars 2016 10:10

Vi har fått testa Arlas ekologiska ost Tidan. Den blev en superhit hemma hos oss? Den passade perfekt både på frukostmackan och hårdmackan till middagen. #arlaekologiskost #arlako #buzzador ...

Av Catarina - 1 mars 2016 21:36


Jag och min 8 åriga dotter har fått testat bokklubben Twinsy. Det är anpassade böcker för barn i lågstadiet. Clara tyckte mycket om böckerna och det var perfekt för mig att läsa högt för henne men även var det lätt för Clara att läsa själv. Det får...

Av Catarina - 25 september 2015 12:03

I onsdags ökade plötsligt smärtorna i lungorna och även andningen påverkades så det blev en tur till VC men väl där så skickade dom mig vidare till akuten i mora. Väl där blir jag sämre och jag får allt jobbigare att andas. När dom kollar syresättnin...

Av Catarina - 14 september 2015 00:27

I fredags fyllde min son 20 år! Vart sjutton tar åren vägen? Jag hade hittat på en överaskning på lördagen så på fredag kväll dök dom alla upp. Det var supermysigt att ha huset fullt men med 8 personer är huset väldigt trångt. David visste ingent...

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards