Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Catarina - 16 juni 2012 20:00

Idag har jag och Clara gått i pyamas, jag hela dagen, Clara gick ut och lekte med granntjejen vid tre och då klädde hon på sig. Det är så himla underbart att bara vara en dag! Inga måsten!

På eftermiddagen fick vi lite främmande så då blev det lite fika och medan tjejerna lekte så satt vi och pratade. Det är så tomt här hemma, det är bara jag och Clara. Johannes är bara hem och sover. Känner mig lite som en bank, hemtjänst, sekreterare och hotell nu för tiden men det hör väl till förstår jag :) det är så skönt att han har körkort och kommer dit han själv vill, det är en liten nackdel att bo som vi gör när det är så långt till allting. 


Jag och Clara har såklart tittat på film i kväll," Visst kan LOTTA cykla"  Den är så underbar och Clara älskar den, vet inte hur mycket hon ser men hör väl rösterna. Min älskade mysunge :)


 


I går kom min kalender/almanacka jag gjort på http://www.personligalmanacka.se/SE/

Jag har haft dom i tre år nu och är supernöjd, jag bestämmer själv vad som ska vara med i den och färger. Har suttit och skrivit i alla viktiga datum och adresser och telenummer så den ska vara klar tills i Juli/augusti :)


 


Nu när Clara har somnat så ska jag ta ett riktigt långt bubbelbad och bara njuta :)                           Ha en riktigt mysig kväll! Kram



Av Catarina - 16 juni 2012 19:56

Om jag hade vetat det här innan jag beställde glasögonen!




Länk till Smarteyess pressrum

Pressmeddelande

Smarteyes skänker glasögon till alla barn mellan 0 och 8 år med synfel

2012-02-21 14:12

Från och med den 5 mars kommer alla barn som har synfel och som är mellan 0 och 8 år att gratis få ett par glasögon från optikkedjan Smarteyes. Det var Majblommans rapport om att landstingen inte tar sitt ansvar som nu gör att Smarteyes agerar fullt ut.
– Det är fruktansvärt. Tandvård betalar landstingen men glasögon får många familjer själva stå för. Kan inte barnen se ordentligt kan de varken leka eller lära sig att läsa och skriva. Därför vill vi på Smarteyes hjälpa dessa familjer med det som vi är bra på, glasögon, säger Fredrik Wistrand, vd på Smarteyes. 

Majblommans undersökning, vars resultat presenterades i slutat av 2011, visar att många barn med synfel inte får glasögon från landstinget. I Stockholm får familjerna ingen hjälp alls och i övrigt varierar bidragssumman kraftigt mellan olika landsting.
– När jag hör detta blir jag förvånad. Vi har fri tandvård för barn och ungdomar och hör våra barn dåligt får de hörapparat från landstinget. Självklart bör synfel i unga åldrar hanteras på precis samma sätt. Det är förhållandevis få barn som behöver glasögon och därför är det en relativt liten investering för landstingen att fullt subventionera glasögon. Men eftersom de inte gör det, tar vi problemet i egna händer och bjuder alla barn som har synfel och som är mellan 0 och 8 år på glasögon, säger Fredrik Wistrand. 

Förutsättningar för att få ett par glasögon från Smarteyes:

  • Barnet ska vara mellan 0 och 8 år.
  • Ha ett recept från landstingets ögonläkare som beskriver synfelet och bekräftar att barnet behöver glasögon.
  • Smarteyes delar ut max ett par glasögon per år och barn.
  • Barnen väljer fritt från de bågar som Smarteyes har i butiken.

Enligt SCB finns det 800 000 barn mellan 0 och 8 år och alla med synfel är välkomna till Smarteyes för att få ett par glasögon.

Majblommans rapport om glasögon till barn finns att läsa påwww.majblomman.se.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Wistrand, vd Smarteyes, tfn 0707-232727fredrik.wistrand@smarteyes.se
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn 0707-462579, e-postanders.ekhammar@perspective.se

www.smarteyes.se


Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Ovido - Quiz & Flashcards