Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Catarina - 16 maj 2012 22:39

En lång dag blev det... speciellt som sonen vaknade klockan fem i morse och väckte oss för att han var arg för det inte var bolibompa på teven. Jippi sa vi då. Min klocka ringer alltid 6-6.15 beroende hur trött jag är.   




Det gick bra för Clara i Falun, hon fick spela spel och varje gång hon tog ett kort fick hon välja mellan knäckebröd och salt kex att äta, nästa spel var roligt. Det var olika färger i spelet och då fick hon välja olika frukter beroende vad tärningen visade. Det var hallon, amerikanska blåbär (inte alls goda), äpple och päron. Även det gick bra och hon smakade på allt och inge kräk eller kväljning. Sen skulle hon blåsa såpbubblor och det var jättekul så när vi åkte hem så köpte hon det i leksaksaffären. Vi hade lovat att åka förbi i mora på hemväg eftersom hon ville köpa något för sin veckopeng. Det hon vägrade det var det som var viktigast! så typiskt... Hon skulle bita på två gummigrejer, en lite hårdare och en mjuk med tuggtänderna. Jag vet inte riktigt vad hon (logopeden) ser på den övningen men det ingår väl i undersökningen. Det är bara trist för det betyder ännu fler resor. Men är samtidigt glad att hon inte tvingar eller trugar henne utan låter henne vara och tar det i hennes takt då hon är jätteblyg, idag var första gången som Clara pratade med logopeden så det är ett framsteg.                                                                                                                                                                                                                               När Clara var och köpte såpbubblorna messade min syster så precis och frågade om vi skulle åka förbi leksaks affären.   Hon hade sett att det var kampanj på pooler där så hon ville att vi skulle köpa en till henne. Det blev en till oss oxå då våran gick sönder förra sommaren, perfekt ! Och endast 149:-                                                                                                                                                                                                                 Båda mina stora killar kom hem idag så nu är huset fullt och hunden nöjd. Det märks att hon är lite fundersam när dom inte är här. David är klar med skolan nu och ska ha praktik dom sista veckorna fram till sommarlovet så nu måste vi till Älvdalen och städa ur hans boende och flytta hem alla saker.

Men inte i morgon...då ska jag faktiskt vila och umgås med barnen, jag och Johannes ska skriva ett CV så han kan skicka i väg lite jobb ansökningar till Norge.                                                                                                                                                                 Nu så ska jag ta min ledbrutna kropp och gå och bada innan jag ska försöka sova, det blir att önska håårt att John blund kommer...                                                                                                                                                                                                            


Sov så gott! Kram


       Poolen som vi köpte på leklust.  


































































Av Catarina - 16 maj 2012 08:35

Idag ska jag sitta i bilen i 34 mil, det var väldigt smart av migatt hjälpa pappa med veden i går... hela kroppen värker och värst är baksidan av låren, armarna och ryggen. Känns ungefär som om jag blivit överkörd av en vält i natt! Ändå badade jag i massage badkaret i går kväll i nästan två timmar:) undrar hur det hade varit utan det? Det är absolut det bästa som jag har köpt för att hjälpa min värk. Det ät värt varenda krona! och dessutom behöver jag inte ta så mycket tabletter. Det ska bli spännande att se om jag kan röra mig alls i kväll!Som jag brukar säga när det är som värst...jag hade iaf kul ;) Nu måste jag ägna mig åt vägen ist för att skriva eftersom jag blir så illamående, mina ögon hänger inte med och jag blir yr. ibland ser jag även dubbelt och jag har nästsn alltid som en hinna för ögonen.Och den här vägen är inte rolig, kurvig och dålig.Ha en underbar dag! Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards