Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Catarina - 9 maj 2012 21:45

Nu är det kväll igen, dagarna bara rullar på när jag sover så mycket. Just nu sittter jag och väntar på att Johannes (min 18 åriga son) ska dyka upp, han har fått ta ledigt från skolan i morgon för han ska till tandläkaren och då måste han åka 28 mil ( fram & tillbaka) eftersom han är skriven här, det är löjligt att han ska behöva missa en hel dag i skolan ist för nån timme som det ju faktiskt tar för ett besök. Och bara resan blir jobbig, men samtidigt blir jag jätteglad att få träffa honom... det är så tomt på veckorna när båda stora bor borta och går i skolan. Det värsta är att jag kom på att dom antagligen aldrig kommer att flytta hem igen, när dom tar studenten så vill dom nog inte komma hem. Båda utbildar sig till sånt som det finns jobb till, vilket ju är bra nu när det är så svårt att få jobb.

Det är tufft för en mamma  



 

Han kom hem, och han åkte... var tvungen att träffa en tjej en halvtimme   jättenödvändigt!!!

Pojkar, dom är otroliga!


 

Nu ska jag titta lite på tv, klippa klorna på Vilja och sen förhoppningsvis hinner jag prata lite med Johannes innan jag kryper till kojs.


Ha en trevlig kväll alla! Kram                 



Av Catarina - 9 maj 2012 21:41

Mina älskade barn... två utav dom iaf... dom stora är det svårare att fånga på kort :)


   

Av Catarina - 9 maj 2012 21:37

Min underbara hund...hon är verkligen speciell och en perfekt familje medlem...


 

Av Catarina - 9 maj 2012 21:30

Det här var i vintras när vi var på skoter utflykt till slogboden och grillade korv, det var jättekul och barnen älskar det!





 


   

Av Catarina - 9 maj 2012 08:14

Jag blir galen på alla tider som ska passas hela tiden, ibland vill jag bara ställa mig och skrika rakt ut: Låt mig vara sjuk!!    Det är hela tiden någonting som ska passas, bokas eller avbokas och nåde dig om du glömmer avboka 24 timmar innan din tid på landstinget. Det blir en väldigt dyr miss, och blir du sjuk under natten eller barnen kräks så finns det ingen hänsyn till det. Jag går till Läkaren för att jag är sjuk och vissa dagar mår jag fruktansvärt dåligt, hur ska jag veta i förväg hur jag kommer att må? Jag törs knappt boka tider längre och jag har dessutom väldigt långt att åka ena sjukhuset är 9 mil bort och det som jag besöker mest ligger 17 mil bort och är jag riktigt dålig så är det inte bara att ge sig iväg!

Men landstinget skyller på att så många avbokade tiderna i sista minuten, dom kanske behövde det och har man barn kan man aldrig veta från dag till dag hur det är, går ju inte alla gånger att bara lämna dom hemma eller släpa med dom.

Så nu känns allt bättre   


I dag var det jättestressigt här på morgonen, jag sov extra länge då jag inte somnade förens halv tre i natt och klockan ringde kvart över sex. Jag pallrade mig upp kvart i sju och förlorade en halvtimme. Men barna var ändå ganska smidiga och när svärmor dök upp för att hämta dom var dom precis klara. Jag tycker inte om att stressa på morgonen utan vill att allt flyter på i lugn takt. Blir det för stressigt så blir vi oxå väldigt ofta osams och det är det värsta som finns att säga hej då arga.


Det blir inget annat än soffläge idag oxå även om det just nu känns lite bättre, det var nog bubbelbadet i går ;) så vila, vila, vila...   


Ha en bra dag! Kram     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

  Jag är en 39 årig 5 barns mamma

Translate

Gästbok

Buzzador

 

Jag väntar på en ny kampanj

 

Arkiv

Frågeruta

20 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Fler besökare till bloggen

Bloggportalen

Allmänt

Skapa flashcards